Typ klienta a sposób postępowania pracownika socjalnego

Joanna Ćwiek

Autor: Joanna Ćwiek

Dodano: 29 kwietnia 2018

W pracy zawodowej pracownik pomocy społecznej spotyka się z różnym typem klientów.  Większość z nich to osoby znajdujące się w trudnej sytuacji życiowej z powodu wieku, choroby, niepełnosprawności, bezrobocia, przemocy w rodzinie czy uzależnienia. Wiedza na temat klientów pomocy społecznej pozwoli zrozumieć pracownikowi socjalnemu istotę i potrzeby ich problemów, a także pozwoli wykorzystywać odpowiednie techniki negocjacyjne, mediacyjne, operacyjne i zarządcze, aby być bardziej efektywnym w wykonywaniu swej pracy. W artykule przedstawiamy typy klientów pomocy społecznej oraz sposób współpracy z każdym z nich, działania kierownika związane z obowiązkiem zapewnienia bezpieczeństwa pracownikowi socjalnemu oraz przykład procedury postępowania z agresywnym klientem - do wdrożenia w placówce.

Pozostało jeszcze 92% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie masz jeszcze konta?
Zamów pełny dostęp do portalu

Zyskujesz:

  • praktyczne porady ekspertów prawa rolnego, cywilnego, podatkowego
  • fachowe informacje dotyczące upraw i hodowli zwierząt
  • informacje o ważnych terminach

Logowanie

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Joanna Ćwiek

Autor: Joanna Ćwiek

Socjolog, pracownik socjalny, od wielu lat związana z pomocą społeczną oraz organizacjami pozarządowymi.

Opinie czytelników

Słowa kluczowe:
zachowania agresywne

Nasze nagrody i wyróżnienia